Weerstand tegen corona? Gezond verstand!

www.proven-probiotica.nl > Blog > Weerstand Immuniteit > Weerstand tegen corona? Gezond verstand!

corona tips

Er is veel conflicterende informatie en advies over corona, het COVID-19 virus. Het maakt het lastig om te bepalen wat je nu wel of niet kunt doen om corona te voorkomen of het te behandelen. Verhoog je weerstand tegen corona met de tips uit deze blog.

Stap 1 is het minimaliseren van de kans om het corona-virus te ontvangen.

  • Vermijd drukbezochte plaatsen zoveel mogelijk en houd afstand van elkaar.
  • Handen wassen, ook als je een pakketje van de postbode ontvangt of na het boodschappen doen. Handenwassen met zeep en minimaal 20 seconden lang inzepen, dan afspoelen en je handen drogen met papieren doek. Doek weggooien..
  • Was je handen met water en zeep. Desinfecterende handgel moet minimaal 60% alcohol bevatten.
  • Niesen en kuchen in je elleboog.
  • Raak je gezicht zo min mogelijk aan. Rokers moeten voordat ze een sigaret opsteken hun handen wassen.
  • Houd “harde oppervlakten” zoals deurknoppen, toetsenborden, telefoons, afstandsbedieningen en aanrecht goed schoon.

Dit is een bijzondere tijd, naast het beperken van slachtoffers van de corona-griep is het ook een moment om te veranderen. Veranderingen in lifestyle die uiteindelijk duurzame verbeteringen zullen worden. Verbeteringen in je lifestyle die je nu kunt aanleren om je immuniteit te versterken en je weerstand tegen corona te verhogen.

Lifestyle veranderingen tegen corona

  • Ga naar buiten, maar vermijd drukte. Welke weer het ook is, naar buiten! Neem de tijd om te wandelen in de buitenlucht en geniet van de natuur. Dat helpt je ook tegen stress en buiten maak je vitamine D aan.
  • Zorg voor 7-8 uur goede slaap, elke nacht. Goed slapen ondersteunt je immuunsysteem.
  • Verminder je stress, zoek actief naar manieren om je stress te reduceren, om je weerstajd tege stress te verhogen en pak de oorzaak aan. Denk ook eens aan ademhalingsoefeningen (zen), yoga of meditatie.
  • Ga bewegen en sporten. Regelmatige lichaamsbeweging (150 minuten per week) helpt je immuunsysteem ( en vermindert stress). Het verhoogt de hoeveelheid witte bloedcellen en anti-lichamen die infecties bestrijden. Aerobische oefeningen verbeteren ook de hart-functie.
  • Plan uren zonder electronica, dus geen TV, telefoon of pc.
  • Als je rookt of vapet….. stop. Er is voldoende hulp beschikbaar, kijk maar eens op je pakje sigaretten of shag: de stoplijn is 0800-1995 of ga naar www.ikstopnu.nl

Voeding met nutriënten

Wat kan goede voeding betekenen om je immuunsysteem te versterken en je weerstand tegen corona te verhogen?

corona tips
Weerstand en immuniteit natuurlijk verhogen
  • Blijf goed gehydrateerd, droog niet uit en drink 8 glazen water per dag.
  • Verminder je suikerinname.
  • Verlaag je alcohol-consumptie. Alcohol heeft geen positieve gezondheidseffecten.
  • Eet voldoende groente en fruit.Zorg voor een voldoende inname van de vitaminen, mineralen en bacteriën die je immuunsysteem helpen.
  • Vitamine C in citrusfruit, tomaten, peper, broccoli en gekleurd fruit en groenten.
  • Vitamine D in zalm, eieren en volle melk, maar vooral door buiten in de zon te lopen.
  • Zink uit noten, zaden, haver en oesters.
  • Selenium uit brazil-noten, tarwekiemen, tonijn en kalfslever.
  • Probiotica uit zuurkool, kefir en onbewerkte yoghurt.

Heb je last van symptomen die misschien duiden op besmetting met het corona-virus? Overweeg het proberen van de onderstaande natuurlijke methoden en middelen.

  • Gebruik een supplement met de nutriënten die hier boven staan.
  • Neem veel rust en geef je lijf de gelegenheid om te herstellen.
  • Drink veel water (8 glazen per dag minimaal) maar ook zelfgemaakte bouillon (uit botten), kruidenthee (zonder smaakjes) zoals gember thee, eucalyptusthee, kamillethee en pepermuntthee.
  • Bij een zere keel, gorgel met zout water eventueel met citroensap (halve citroen) en wat honing. Gebruik zo vaak als nodig.
  • Een lepel rauwe honing kan helpen bij een zere keel. (niet bij kinderen).

Tot slot: geen paniek, vermijd het contact met andere mensen en bij twijfel thuis blijven en goed voor jezelf zorgen. Sterkte en succes, er komen weer betere tijden aan!

Photo by Lisa Fotios from Pexels

Photo by freestocks.org from Pexels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *